Robotyka dla smyka!

  • 2019-09-24
Robotyka dla smyka!

Cześć!!! Lecicie z nami na Planetę Robotów? Zapraszamy! Będzie się działo!!!

Dzięki wspaniałej dotacji od Fundacji PGE nasza Fundacja zakupiła pięć superszybkich zestawów komputerowych i pięknego laptopa dla szkoły w Hołubli. Sprzęt będzie użytkowany przez dzieci i nauczycieli przez długie lata. Na łamach naszej wirtualnej gazetki (czyli tutaj) chcielibyśmy wyrazić naszą ogromną wdzięczność za ten miły gest. Fundacjo PGE dziękujemy ślicznie!!!

24, 25 i 26 września 2019 r., również dzięki darowiźnie Fundacji PGE, Planeta Kreatywności poprowadziła zajęcia z robotyki dla zerówki, klasy I, II i III Szkoły Podstawowej w Hołubli. Warsztaty dla starszych klas (V, VI i VII) odbyły się 25 listopada.

Kim jest Planeta Kreatywności i jak przebiegły zajęcia? Oto szczegółowy opis:

„Planeta Kreatywności powstała w czerwcu 2018 roku. Nasze motto to „zero nudy, sto procent zabawy”. Zajęcia prowadzimy w naszej pracowni w Siedlcach, szkołach i ośrodkach kultury. W swojej ofercie posiadamy zajęcia dla dzieci od 4 roku życia nie tylko z robotyki i programowania.

Podczas zajęć z robotyki i programowania dzieci uczą się:

– samodzielnego rozwiązywania problemów,

– wyobraźni przestrzennej,

– zdolności manualnych,

– logicznego myślenia,

– programowania,

– myślenia przyczynowo–skutkowego,

– współpracy.

Każde zajęcia dzielą się na wprowadzenie, budowanie robotów, programowanie i misję.

Co roku na Politechnice Warszawskiej organizowane są zawody SUMO robotów, gdzie nasi najlepsi kursanci z robotyki mogą zmierzyć się z młodymi programistami Twojego Robota z całej Polski. Co rocznie spotykają się na tym wydarzeniu setki dzieci, które z wielkim zaangażowaniem tworzą roboty, by następnie stoczyć nimi walki.

W pracy z młodszymi dziećmi używamy klocków Lego Boost. Na zajęciach w Szkole Podstawowej w Hołubli budowaliśmy łazika i samochodowy pojazd kosmiczny. Podczas zajęć dzieci zapoznały się z podstawowym programowaniem robota i działaniem silników. Ich zadaniem było dostosowanie prędkości i czasu przejazdu robota tak, aby samodzielnie przejechał on z Ziemi na Marsa, zabierając po drodze ładunek.

Starsza grupa pracowała na zestawach Lego EV3. Na zajęciach budowaliśmy osiołka, którym następnie uczniowie pokonywali tor przeszkód. Dzieci zapoznały się z budową i działaniem robota. W budowie został użyty czujnik podczerwieni, który był ważnym do zaprogramowania elementem. Wspólnie ustalaliśmy, co robot ma robić w odpowiednim momencie i jakie wartości silników będą najlepsze, aby misja była zakończona sukcesem.”

I co Wy na to? Robotyka rządzi, czyż nie 😉 ?